Ar nesužlugdys „RailBaltica 2“ projekto?

Sausio 21 d. Seimo narys Kazys Starkevičius kreipėsi į Lietuvos Respublikos Ministrą Pirmininką Algirdą Butkevičių, kartu su Seimo nariu Rimantu Dagiu išreikšdami nuogąstavimą, kad nepaisant nei ekonominės, nei politinės logikostranseuropinė vėžė „RailBaltica 2“ gali būti tiesiama per Vilnių aplenkiant Kauną ir taip žlugdomas nacionalinio lygmens stambiausias transporto infrastruktūros investicinis projektas.

Pateikiame kreipimosi tekstą.

Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui                                                       2014-01-21

Gerb. Algirdui Butkevičiui

KREIPIMASIS DĖL PROJEKTO „RAIL BALTICA 2“ ĮGYVENDINIMO

Gerb. Ministre Pirmininke Algirdai Butkevičiau, praėjusios savaitės pradžioje Lietuvos radijui Jūs pareiškėte, kad transeuropinės vėžės „RailBaltica 2“ atšaka turi būti nutiesta iki Vilniaus, o tarp trijų valstybių vykstančius ginčus pavadinote technine diskusija.

Ši žinia šokiravo ne tik estus, latvius, bet ir Kauno miesto visuomenę bei mus, Seimo narius, rinktus Kauno apygardose. Šio projekto Lietuvos partneriai, taip pat ir mes baiminamės, kad dėl tokio Jūsų išsakyto požiūrio gali žlugti Lietuvai labai svarbus nacionalinio lygmens stambiausias transporto infrastruktūros investicinis projektas. Dėl sėkmingai įgyvendinamo projekto „RailBaltica 1” pirmieji europiniai traukiniai Kauną turėtų pasiekti 2015 metais. Atrodo, tuo turėtume tik džiaugtis, tačiau po Jūsų pareiškimo kauniečiams kyla pagrįstų nuogąstavimų, kad greitasis keleivinis traukinys gali aplenkti Kauną. Kyla pagrįsta baimė, ar dėl partneriams nepriimtinų Lietuvos Vyriausybės naujų sumanymų transeuropinio projekto neištiks Visagino AE likimas?

Mūsų nuomone, pagal ekonominę ir politinę logiką ekonomiškiausias variantas – greitojo keleivinio traukinio geležinkelio liniją tiesti maršrutu Mockava–Kaunas–Ryga–Talinas ir nereikėtų tuščiai gaišti laiko kitų variantų svarstymams.

Kreipdamiesi į gerb. Premjerą norėtume išgirsti atsakymą į šiuos klausimus:

Ar Jūsų išsakyta nuomonė, kad vykdant jau suderintą projektą „RailBaltica 2“ papildomai būtų nutiesta atšaka į Vilnių nesužlugdys viso projekto, jeigu tam nepritaria Latvija ir Estija?

Kokiomis lėšomis būtų finansuojamas atšakos į Vilnių tiesimas, ar tik Lietuvos biudžeto lėšomis, ar tikėtina, kad bus gauta ES struktūrinių fondų parama?

Ar atšakos į Vilnių statybos darbai būtų vykdomi lygiagrečiai su „RailBaltica 2“ projektu Lietuvoje, ar tik užbaigus trasos statybą iki Talino?

Kokia būtų preliminari atšakos į Vilnių statybos kaina?

Ar jau yra oficialiai kreiptasi į projekto partnerių Latvijos ir Estijos vyriausybes dėl pritarimo atšakos į Vilnių tiesimui, ar gautas bent preliminarus jų pritarimas?

Seimo TS-LKD frakcijos nariai: 

Kazys Starkevičius

Rimantas Dagys